Friday 22 July 2011

Boleh Tak...?

M.E.L.U.A.T



Sakit betul lah mata nih kalau terpandang cara insan muka bumi yang menaip tulisan besar kecik besar kecik..berpinau mata aku nak baca.

Contoh : ~~..gErAm LaH tEnGoK pLayEr mALaYsIa tAdi..~~

Ingat best ka hah..? bajet cute gitu...hey! pening tau tak..? kalau tak ganggu pandangan mata aku takpa lah, ni sekali keluar status kat fb macamni, lalu kat home page aku tau tak..?

Hang rasa kalau hang terbaca entry kat blog aku nih, hang rasa nak remove aku tak..? huhu..
dalam fb aku ada 2-3 orang yang setiap kali menaip cara macam ni..

Itu belum masuk perosak bahasa UEWWWWW lagi..problem budak sekarang nih short-form semua nih merosakan bahasa. Orang yang nak membaca pun tergeliat lidah nak sebut. Semua perkataan dibelakang akan ditukar kepada huruf W..

Kata diri nama AKU pun dah bertukar jd AQ..weh aku nak sebut AQ tu rasa macam tercekik.

Lewwwwtih laaaa..hahahahah (ini adalah contoh yang baru aku baca kat fb)

Yang terasa silakan...i'm sorry..huhu


Sekian.

6 comments:

  1. kekadang menci gak manusia yg taip kecik besar kecik besar je =D

    mungkin dia seronok tekan caps lock tu..biarkan lah manusia cam gitu kan.hehe

    ReplyDelete
  2. @Laskar Pelangi
    adoii kan..igt best ke asik nak kena tekan caps lock je..buang masa..huhu :P

    ReplyDelete
  3. rasa nk muntah kalau baca tulisan yg macma tu rupa..tapi tulah..manusia mmg banyak ragam, kan? :)

    ReplyDelete
  4. pangkah je... abih cite... hehe...

    ReplyDelete
  5. @Elie Lily
    Betul tu Elie, bkn je nk muntah rasa nak menangis masa baca tu... :D

    ReplyDelete
  6. @Green Apple
    Teringin sungguh nak pangkah tapi kebanyakannya kwn² terdekat..apa lah daya kan :D

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)