Wednesday, 10 August 2011

Kamus Utara # 3

Wordless Wednessday kah hari ni..? aku mana boleh Wordless..hari ni kan hari mengajar loghat utara..hehe sedemikian dah 2 minggu aku jadi tenaga pengajar yang tak bertauliah, hari ni masih lagi bersambung ok..

1) Chemuih - Bosan
- Contoh Ayat : "awat chemuih sangat tak tau buat kerja hari ni.."

2) Soq - Sahur
- Contoh Ayat : "mak..esok nak makan soq lauk apa..?"

3) Kelepiaq - Kibas
- Contoh Ayat : "kelepiaq kuat sikit kain tu bagi keluaq habuk.."

4) Cengei - Garang
- Contoh Ayat : "tudia aih..cengei sungguh Suhana tu nooh.."

5) Cheluih - Muat
- Contoh Ayat : "tepi sikit aku nak duduk sini, kecik sangat tak cheluih.."

Kamus Utara # 1
Kamus Utara # 2


p/s : Contoh ayat aku kena guna perkataan utara, kalau tidak ayat aku tak jadi.. :D

12 comments:

  1. ahahaha... ayat kelepiaq paling x tahan la... hehe

    ReplyDelete
  2. suka laa kamus utara cik suria ni..jgn benti ngaja lagi tau :D

    ReplyDelete
  3. hahahahaha kelepiaq kuat² naa...=)

    ReplyDelete
  4. kelepiaq oh kelepiaq .

    hehe

    kelepiaq kuat sikit na

    :)

    ReplyDelete
  5. @Lady Jaja
    uihh..lama jugak pk nak buat ayat perkataan kelepiaq tu..kikikiki

    ReplyDelete
  6. @Hanim Nabilah
    thanks hanim, nti dtg lagi..cikgu cikgi mengako free..kakakakak :D

    ReplyDelete
  7. @Ieta
    habih kuat dahhhh aku kelepiaq ni..wakakaka..bengong

    ReplyDelete
  8. @Ini belog saya
    awat..? xpernah dengar ka kelepiaq..hehehe best ever wording ;)

    ReplyDelete
  9. "tudia aih..cengei sungguh Suhana tu nooh.." <--member cik ana masa kat USM dulu sllu ckp kat cik ana ceni..
    dah la nama SUHANA..
    adehh memang TERkena arrr habaq hang..keh3 =P


    salam kenai dari cik ana :)

    ReplyDelete
  10. @Anamizu
    hah..suhana yg ni memang betol cengei..keja nak katok kelapa org ja..kikiki

    kebetulan sama kan.. ;)

    salam kenai jugak.. :)

    ReplyDelete
  11. hahaha..menyorok=breakfast =P

    ReplyDelete
  12. @Zack
    ni bahasa mak ng ayah ja dok guna ni..kita la ni breakfast...kikiki

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)