Wednesday, 24 August 2011

Kamus Utara # 5

Hari ni Kamus Utara Edisi ke - 5, wah....aku pun tak terfikir dah apa lagi perkatan yang nak letak dalam nih, otak penuh dengan kerja² opis...huk³

meh aku letak jugak sikit..

1) Jeghekah / Tengking
- Contoh Ayat : "..ish, budak nih bising main mercun aku jeghekah sekali baru tau..."

2) Tomoih - Tersembam
- Contoh Ayat : "..mummy, adik jatuh tertomoih kat tangga depan, benjol dahi.."

3) Melangut - Termenung
- Contoh Ayat : "..yang hang ni dok melangut daripada tadi pasal apa ni..?.."

4) Marka - Teman Lelaki / Teman Wanita
- Contoh Ayat : "..Abot kata, Ana ada marka baru betul ka..?kikiki

5) Sua - Hulur / Bagi
- Contoh Ayat : "..sua mai pisau tu sat.."

Tu saja untuk minggu nih, minggu depan cek tak confirm lagi ada ke tak segment mengajar ni yo laaahh rayoo..hikhik tengok pada kerajinan ber-on9 ^^,

Kamus Utara # 1
Kamus Utara # 2
Kamus Utara # 3
Kamus Utara # 4


p/s : Membiarkan blog bersawang seketika, banyak urusan kerja perlu dilunaskan sebelum bercuti seminggu..happy blogwalking cinta hati manis hensem kacak.. (:


1 comment:

  1. haaa.... ni sume penah dengar... owg2 kat perak utara ni pon de gak guna...

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)