Sunday, 14 August 2011

Mari Masak : Paprik Ayam & Cendawan Goreng Tepung

Ini bukan blog masakan, ini sekadar suka suki..huhu aku tebiang jugak masuk entry sebab ada orang tu nak menengok..kahkahkah * malu oowh tak pandai masak tapi gigih jugak nak tunjuk sini  (:

Ni menu Ramadhan ke-11 ^^,

Paprik Ayam

Takdak resepi...aku balun ja asalkan rasa dia seakan-akan, bahan pun seakan-seakan jugak.. tak pun tunggu aku rajin sikit nanti aku godek kat mana-mana blog aku tepek sini.

Cendawan Goreng Tepung
walaupun rupamu tak lawa takpa..tapi kamu ranggup & sedap :D
  1. Cendawan tiram - 1 paket
  2. Tepung gandum - 3 sb
  3. Tepung beras - 1 sb
  4. Serbuk kunyit - secubit
  5. Garam - secukup rasa
  6. Lada sulah (org kedah panggil lada putih) - 1 st
  7. Serbuk Penaik - 1/2 st
  8. Air - secukupnya
  9. Telur - 1 biji
* Gaul semua bahan kecuali telur, biar 10 min untuk serbuk penaik sebati dengan tepung. Pukul telur, celup cendawan dalam telur pastu celup adunan tepung tadi then goreng hingga hangittt...haha

_____________________________________________________________________

Mudah, cepat, ringkas...yang penting sedap. Ni resepi cikai cap Suria kahkahkahkah
Pandai-pandai lah nooh nak ajar lebih aku pun tak reti..kihkih

ok, bai... :P



6 comments:

  1. sangat-sangat suke dgn cendawan goreng tepung!!!! boleh la buat nnt ;p hihi~

    ReplyDelete
  2. owwhh! sungguh rajinnya anak mak. yummyy yang penting sedap. Pun ada rupa! bagus2x. k.leeya tiru ek. ;P

    ReplyDelete
  3. @Leez
    g ler try..kang kalo xjd jgn gtau tau..wkakkaak :P

    ReplyDelete
  4. @Leeya abdul
    mak dok jauh camni laaa...kihkih
    hah, tiru ler..kalo xjd jgn gtau tau..malu..hehhe :D

    ReplyDelete
  5. bile nk dapat laksa ni yang oi... =.="

    ReplyDelete
  6. @Semakness
    coming soon..hikhik..ahad ni yer.. :D

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)