Tuesday, 16 August 2011

Mari Masak : Udang Cili Api & Kangkung Goreng Belacan

hahaaaaa..mai lagi entry sebegini, apa boleh buat tekak cerewat dengan makanan kat bazar, kena lah masak sendiri even tak sedap pun habis licin..rezeki..huhuhu

Menu Ramadhan ke-12 (:

Udang Cili Api 
(udang dalam posisi lompat berpagar)

Resepi campak-campak asalkan pedas..hikhik

Kangkung Goreng Belacan

Bawang putih, bawang merah, cili api, belacan..tumbuk kasar.. campak masuk kuali pastu perasakan dengan garam, masuk kangkung..siap! (:

____________________________________________________________________

Lepas ni sampai raya mak yang masak, sebab mak datang sini..dah ada menu dalam kepala otak nak mintak mak masak..hahahha keji betul lah..

** Amaran keras..ini bukan blog masakan (kang ada yang masuk nak cari resepi) ini blog orang yang suka makan,huhu

p/s   : Rasa senang hati bila masak cikai camtu pun orang boleh makan..kepuasan!!
p/ss : Aku lebih malas mengemas daripada memasak..huhu
(ni satg jatuh harga hantaran aku kang)




4 comments:

  1. ajshfjkadhsfkjasdhfjksd - ehh. suria punye pasal.. hang suh aq comen laju2... lala.. wehh aku geram la ngan udang tu.. lagi2 kalau udang tu besar gedabak.. sure manis dile!

    ReplyDelete
  2. perghhh meleleh je tengok... haha..
    suria tau x nk wat puding karemel? kalau tau mai la ajaq sat... hehehe

    ReplyDelete
  3. @syahirooAhmad
    hehe..laju lah satg nak bukak puasa dah..aku belasah kecik besar udang sama ja..huk³ :D

    ReplyDelete
  4. @Lady Jaja
    pernah buat tp ingat² lupa..hihi nti try refresh otak kot² igt suria publish utk lady jaja eh.. :D

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)