Wednesday 19 October 2011

Pengaruh Kristian Dalam Islam...?

Tertarik dengan n3 Kak Jee pagi ni, terus aku pun ala² teringat zaman kita sekarang yang terlalu banyak sangat fesyen bertudung. Sampaikan kadang² fesyen itu sebenarnya memerangkap kita hingga terpesong tanpa kita sendiri sedar.

Lihat lah..


Subhanallah

Ini bukan nak mengaibkan tapi sekadar peringatan, bila tengok artis dah jadi mangsa fesyen.. memperagakan itu ini.. kalau orang biasa kat luar sana aku tak pernah nampak dengan mata sendiri lagi la bertudung camni, habis sangat ala² Hana Tajima je kot.

Lagi satu, aku amat tak berkenan tengok orang pakai tudung express tu then tarik yang dekat leher tu pin kat belakang, ooowwh dan sekarang baru lah aku perasan yang aku tak suka tu rupanya berkaitan dengan cara Sister kat gereja tu pakai.


SEBAGAI PERINGATAN KEPADA WANITA
FESYEN TUDUNG MENYERUPAI RAHIB WANITA KRISTIAN
Hadis “Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia dalam kalangan mereka” diriwayatkan daripada beberapa orang sahabat; AbdulLah bin ‘Umar, Huzaifah bin al-Yaman dan Anas bin Malik. Antara ahli hadis yang mengumpul hadis ini; Abu Daud, Ahmad bin Hanbal, Ibn Abi Syaibah, al-Bazzar dan lain-lain. Hadis dinilai oleh Ibn Taimiyyah (w. 728H) sebagai sahih, al-Iraqi (w. 806H) juga menilai sebagai sahih, Ibn Hajar al-‘Asqalani (w. 852H) menyatakan ia ‘hasan’ dan demikian juga al-Albani.

Sumber : Gambar dari Kak Gee (yang di copy dari google)


p/s : Yang buruk tu dari aku, Yang baik itu dari Allah SWT... 


No comments:

Post a Comment

Hello cantik's.. ;)