Tuesday, 10 January 2012

Tak Payah Jadi Vendor Kalau Asyik Nak Marah Customer

Kesian vendor ni, macam laku sangat je hasil kerja dia sampai nak touching² then macam nak mengamuk like a lion sleep tonight.

Dulu mula² nak naik rasa semua customer dia layan ok (termasuk aku) tapi sejak² dah famous amos ni dah nampak ura² kekwat tu. Walaupun aku ni ex-customer dia tapi dia masih dalam friendlist fb aku coz aku suka tengok hasil kerja dia yang semakin cun.. tapi tu la manusia.

Untuk pengetahuan, customer memang tak reti bahasa ok..like me :D selagi tak puas hati, selagi ada yang tak kena customer always tanya itu ini, ye la untuk hari bahagia dia kan mesti lah nak follow up bagai.. dan vendor wajib answer, betul...? huhu

Tak semua manusia kat fb tu akan scroll down untuk tengok old post (aku la tu).

Customer memang banyak pe'el. Sebab itu lah dinamakan customer.. harus dilayan, hek³

Entry cam berat sebelah, huhu
Maaf kepada vendor yang lain, yang baik².. heeee :D

Sekian, bai :P

p/s : Tadi terpandang kat fb ada sorang customer tu cam angin dengan vendor ni, hihi.. zzzZzz

13 comments:

  1. mcm kenal jek vendor tue sbb ada dlm frenzlist eimy gak....bila eimy tanya salah satu pic tu dia tak layan pun....hemmm ignore jelah vendor mcm tue...

    ReplyDelete
  2. @Honey Sakura
    alamak emy! hehehee..
    time suria add dia dlu, dia ok sgt².. siap follow up utk kite, tunjuk sample bagai skrg je kot 'bz'..huhu

    ReplyDelete
  3. biasalah dear... manusia kan senang berubah.. sabar ek

    ReplyDelete
  4. kot yer bz pun jgn la sampai emo mcm tu kannnn!!!! customer dok tanya mestilah bersebab....its normal...jwb jek mcm entry suria tu gak...huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. @anaztasias nora aira
    betul tu...hati manusia ni, emm..xtau lah.. hehe

    @Honey Sakura
    kan, kesian kot kt customer yg menanya² tu, kalo boleh ckp boleh kalo x boleh ckp je x boleh..sng customer tu nk cari vendor lain..
    tah apa laaaaa..huhu

    ReplyDelete
  6. sama la xsuke vendor emo pasal customer..nmpk xprofesional..

    ReplyDelete
  7. customer is owez rite...walau bayar mrh ke mahal ke ttp kena lyn lelok..
    td bru jupe kwn die gtau experience die g butik pengantin kt penang..kwn sy mtk gantung paper lantern tu..pastu vendor tu kate "giler ape nak suh panjat2"..pastu siap suh kawan sy g panjat gantung lantern tu sndiri..
    ade ke patot...

    ReplyDelete
  8. bila dah semakin berjaya, kadang2 ada yg semakin lupe~

    ReplyDelete
  9. @Serigala Maroon
    ha'ah, dia mmg bz..customer dia semakin hari semakin ramai :D



    @Shakina Farhan
    betol kina..mmg nmpk dia x profesional, sian customer dia..

    ReplyDelete
  10. @Rina Hamid
    itu lg x patut sgt2! apa guna vendor kalo customer yg buat kerja..hoho kalo suria terus angkat kaki carik butik lain.. :D


    @dhiera
    tepat tu dhiera.. tersangat lupe diri, x sedar agaknye customer tu lah bwk dorang naik..

    ReplyDelete
  11. sygggggg siapa vendor tuuuu share ngn kikin plsssss :)

    ReplyDelete
  12. @Kikin Amer
    aik, kikin..nk tau jgak ke..hihi :D
    vendor tu custom made tudung, opsss! :P

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)