Thursday 2 February 2012

Ragu² Status Halal Shogun Japanese Buffet - AKU TAK NAK!!

As Salam,
Selamat petang sayang's..

Ingat malas nak update harini, tapi tetiba berangin.. LOL  
(Bukan entri main kahwin²)

______________________________________________________________________________

Ini prob. entah apa² yang menyakitkan hati aku, opismate aku ni berbincang² nak gathering sabtu ni lepas kerja + meeting. Budak site ni + GM yang dah atuk ni nak ke Shogun Japanese Buffet dekat Sunway Piramid.

Seperti yang sedia maklum aku stay Nilai, tak kuasa aku nak follow dorang ke Sunway pastu pusing balik ke Nilai, dah lah malam minggu. So, aku bagitau TAK NAK sebab bagi aku Sunway jauh aku tak nak drive balik ke Nilai waktu malam.. hehe

Opismate aku yang memang non ado kojo ni search lah buffet nearby Seri Kembangan & Putrajaya, dapat lah Marriot Hotel. Tapi GM atuk ni cam tak nak sebab dorang nak jugak ke Shogun Japanese Buffet.  Siap bagitau "pergi makan pukul 5 so dalam pukul 7 you dah boleh balik tau su.." weh aku cakap tak nak tak nak laaaaaa apa hal tak reti bahasa nih!!

Aku tak kisah langsungggggg lah tak pergi, setakat nak pergi makan japanese food yang aku belum tau status halal ke tak walaupun 'Pork Free'. Syubhah!  Dah bagitau aku tak nak follow mengigih jugak searching lagi area sini.. huahauahuaa.. aku idok ler kebulur kalau tak makan buffet menggunakan duit penalty tu hoiiii.. :P


Yess nak pergi tanpa bawak boss sebab ini duit penalty sumbangan budak² site yang lambat hantar weekly report so, aku sebagai orang yang diamanahkan telah deduct gaji dorang.. muakakakaka #eh lari topik

Geram bukan main keparat lagi nih! dah tak nak pergi sibuk jugak.. kang dosa haram macam lah kau nak tanggung untuk aku!! kau lain laaa dah nama pun kafir.. kang aku gtau makanan tu syubhah payah lah aku kena explaint panjang lebar.. huiii sakit otak lah dengan kau ni, rasa nak sepak² je lah... hahahah padahal kaki pendek ;P


p/s : Walaupun aku suka makan japanese food tapi untuk ke Shogun aku tetap was², sekian :D

11 comments:

  1. as xpernah makan benda ni..halal ke suria?
    tengok macam sedap..sebab as suka makan sushi...

    sushi king tu halal x?

    ReplyDelete
  2. @Asfiza
    suria xpenah mkn kt shogun ni, tp ada yg ckp halal ada ckp x.. suria dh search dkt portal JAKIM xnmpk lak, sbb tu was².. lgpn kebanyakan sushi or daging² tu mmg original dtg dr jepun dorang letak sake.. itu yg suria tau lah..

    sushi king halal, tp suria pnh mkn dlu tp skrg dh was² gak..hehe :D

    ReplyDelete
  3. ohhh...tapi sekarang as tak berani nk mkn sushi lg..sebab tgk gambar kepala berulat sebab makan sushi..

    betol ke eh?

    ReplyDelete
  4. @Asfiza
    ha'ah kan, suria pnh tgk gmbr tu.. euwww! geli meremang bulu roma, hek²
    xtau lah betol ke x, tp sushi kn mmg jenis makanan mentah, tp suria suka mkn yg bergoreng je yg mentah xleh telan..hehe tekak kampung camtu lah jakun :P

    ReplyDelete
  5. as geram tgk ulat tu...rasa nak picit2 je..banyak sangat....

    hahaha..

    lepas as tengok gambar tu,terus as stop makan sushi..
    takut lah.

    ReplyDelete
  6. @Asfiza
    geli laaa nk picit², hehehehe
    xyah la kite mkn sushi, bkn sedap sgt pn.. mkn nasik ng ikan bakar + air asam lg best!! :P

    ReplyDelete
  7. sy dah penah g shogun. mmg byk mkanan sdp. tp shogun bkn sediakan makanan jepun jek. western food, malay food n mcm2 lg ada. campur2. rasanya shogun x dpt sijil halal coz dia ada sediakan minuman alkohol mcm kat hotel.

    ReplyDelete
  8. @Nard
    tu lah ade yg ckp halal, tp sy ade rase was2 tu yg x berani nk g..
    lgpn, sy risau andai dorang gune pinggan @ bekas2 yg penah dorang gune utk arak..ntah lah, hehe

    baik utk sy, xpayah g lgsg ;)
    thanks ;)

    ReplyDelete
  9. pada kite jangan lah pergi. dorang bukan nya faham pun. macam TGI friday. ada yang kata halal tapi dia tak kan dapat sijil halal sebab dia jual alkohol. jadi, kite tak yakin pinggan cawan dia masakan dia turut halal. dia just pork free je kot.

    kalau nak makan japanese food kite pergi o shima sushi je sebab owner dia melayu. bekas student dekat jepun, balik mesia tak nak jadi engineer. nak jadi tauke restoran. hahaha

    actually dalam masakan jepun ada satu bahan yang dari wine kot memang campur kan dalam makanan. klo dah direct dr jepun memang tak kan nak makan la~

    ReplyDelete
  10. @Dhiera
    memag suria x g, sampai masam² muke ng opismate nk pakse² apa hal kan.. dh x nk g.. pandai je dorang ckp jgn amik mknan yg curiga ade rase arak, eee..bodoh kot, mne lah kite tau kan.. geram betol!
    last² bos campur tgn ckp g mkn tmpt lain yg mknan dia semua org bleh mkn, dan mkn sama jenis xde beza².. hehe

    betol tu mmg ade yg dtg original dr jepun mmg ada masak sekali ng arak..

    ReplyDelete
  11. naseb baik ada bos yg pandai menyelesaikan masalah. hehehe

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)