Friday 25 May 2012

Penjagaan Diri

As Salam,
Eh, baru jumaat..? apasal bukan sabtu.. -.-"

_______________________________________________________________________________________________

Weh! tengok title post macam good² jer... hahahaa

Serius aku ni bukan jenis beli pakai barang² mahal, try and error lagi lah langsung tak masuk kamus.

Nak² lagi barangan make up, pergh boleh bertahun berkepuk dalam drawer..hihi

Bayangkan lah, buat masa sekarang barangan make up aku hanya ada eyeliner & compact powder Pixy! itu pun ada kat rumah akak aku di Nilai.. huhu

Sebelum ni ada lipstick and gloss, blusher, eyeliner (ink) tapi now semua dah dikebas oleh sepupu aku. Aku redha je lah lagipun bukan aku pakai sangat pun boleh kira setahun tak sampai 5kali pakai.. hahaha LOL itu semua beli daripada Elianto, tu je yang sesuai dengan aku.

Krim muka aku pakai Safi (color hijau) je tu pun dah dekat setahun baru separuh entah kenapa tak habis² lagi, heeee (dah sebab kadang pakai kadang tak) Pixy pun memang aku skip, lepas pakai krim Safi aku pakai Baby Johnson powder je. Tapi mesti apply toner jerawat dulu. Ini masalah paling besar tak habis² dengan jerawat no wonder la aku malas ber make up.

Aku kalau pakai benda² alah ni mesti tahan bertahun, pendek kata sampai expired date lah pastu masuk cik tong.

Dan sekarang ni pun, pencuci muka pun pakai hubby punya.. agagaaaa coz aku tak nak lagi pakai sabun PAPAYA tu, kadang ok kadang tak. pencuci muka aku memang kena berubah² after 6month pelik kan..? Baru terkedek² mencari pencuci muka baru, kulit berminyak even tak pakai apa² pun..susah! senang aku pakai LUX yang ketul tu je weh rasa kering muka haha

Lotion, aku pakai jenama SERI AYU (Bunga Kenanga) wungi, hubby suka sejak belum kahwin lagi, heee then, ada body butter The Body Shop (Lovely Me & Strawberry).


 Lulur mandi Puteri Binari dah lama beli haram tak pakai lagi. Tapi memang pakai ni sejak school lagi.

 Untuk kegunaan kat opis aku guna Vaselin Petroleum Jelly

Untuk pencuci wanita aku pakai jenama Fadaraj, liquid color hijau.. sejuk & selesa, tapi haritu g Mydin tak dapat cari so aku beli untuk sementara yang Rossa punya tu apa entah, huhu

Scrub muka pakai brand St. Ives Apricot

 Tahan setahun, huhu



Mask pulak St. Ives - Mineral Clay Firming Mask (Ni pun pakai 2-3bulan sekali :P)
Pernah pakai Charcoal Mask yang hitam tu baru 3kali pakai dah hilang, dah lah kena tipu harga..wuwuwww T_T"

Fine! sikit je kan...? ini pun bukan aku pakai selalu, malas.. dulu masa stay Nilai kerap jugak tapi sekarang dah kahwin stay seremban, sampai je rumah aku letih macam tahap apa entah terus malas nak melayan diri & muka pakai semua ni..

Ya Allah, teruknya aku... heeee

Ini je yang ingat..

p/s : Oh men! tetiba panjang entri, sendiri baca sendiri mengantuk.. phewwww -.-"







2 comments:

  1. FY pun kurang sangat bab mekap2 ni..hehe..setahun sekali je beli compact powder..hehe..eye liner FY tu dah 3 tahun umur dia..hihi..jarang sangat pakai..yang FY selalu re-stock is perfume..yang lain memang setahun sekali je..hihi..perfume setahun 3 atau 4 kali

    ReplyDelete
  2. Hahaha..same ngn Liya. lagi simple. pencuci muka pun 2 in 1. beli etude house yg ade scrub terus :p

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)