Tuesday 5 June 2012

Review : MUA (Nikah, Sanding & Bertandang)

As Salam,
Hye darl's...
Ni nak lungsum MUA punya review dari nikah, sanding & bertandang..haha
Maklum lah, Ahad lepas (03.06.12) baru majlis bertandang ;)

________________________________________________________________________________________________

Sebenarnya ni semua bukan gambar daripad OP pun, ni hasil aku crop sana sini daripada camera pun sana sini. Lambat sangat nak tunggu OP, kang lagi lama lagi malas nak review ni pun mood dah suam², huhu


Nikah - 3 Bintang

MUA bidan terjun. Ini guna pakej bridal, memula akak bridal tu sendiri nak make up kan tapi last minute dia ada event so dia pass kepada kawan dia yang juga bekas MUA bridal tu jugak. katanya hasil akan lebih cun. Banyak kes jugak aku dengan MUA ni, huhu dah la dia datang lambat, main make up je.. dah bagitau mata nak besar dibuatnya jugak jadi sepet, lepas tu dia complaint cakap mata dengan bibir aku kecik susah nak ukir. Bibir dah kecik dia nipiskan lagi then bagi runcing jadi bentuk V dekat bawah. aku redha je la coz dah lambat time tu nak g masjid. Bibir merah menyala, cam tak kena dengan kulit aku yang agak gelap tu.


Sanding - 4.5 Bintang

Tersangat puas hati dengan hasil MUA ni, lain muka aku. hubby pun setuju 100% make up dia cun. On time person, mintak idea customer itu yang terBAIK!. tolong pakaikan tudung, buatkan sanggul, veil & etc. Pemilihan bentuk mata & lipstick aku yang pilihh, hehe tapi yang menjadikan 4.5 bintang tu disebabkan kes INI. Kalau tak aku dah bagi 5  bintang.. heeee tapi² untuk make up saja boleh lah 5 bintang :D

Bertandang - 4 bintang

Puas hati jugak untuk bertandang, even terlalu cerah untuk kulit aku tapi bila kena panas terik muka nampak shining², huhu aku tak tau lah korang panggil apa kan, :P
last minute baru dapat MUA ni setelah menanya As & Dhiera. Akhirnya aku confirm hire dia, comelnya MUA ni muka dia sangat cantik, kulit halus..hihi. On time person jugak, best dapat berborak dengan dia, lemah lembut..hihi. aih melalut! aku request nak natural & bermata besaq. alhamdulillah besaq mata aku :)

Itu je..
Dah hilang idea nak sambung menaip.
Kot² lah ada yang nak menanya dan nak tahu semua MUA aku ni, email cek nahhh.. sepantas kilat akan aku reply :D


Till then syg's,


p/s : Serius lepas kahwin mood nak cerita hal wedd ke laut..

4 comments:

  1. suke mekap bertandang dgn sanding...nmpk lain dr muke asal suria....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah,
      dah kite x lawa tetiba make up jd lain lah..heheee
      thanks riny ;)

      Delete
  2. chop!!! pengsan kejap.. i dah tau MUA yang u cerita sebelum ni.. yg sesuka hati tu.. OMG!! itu la MUA yg i hire .. terus rasa cuak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dont worry ada.. dia make up memang cun hasilnya coz dia follow apa kita nak cuma u kena bgtau awal² utk gmbar before nanti u bagi dia. suria pnya kes x gtau dia supaya jgn upload gmbar x berhijab then di ambil kesempatan utk dia edit gmbar tu..heeee
      it's ok dia dh delete pn ;)

      Delete

Hello cantik's.. ;)