Saturday, 8 September 2012

Makanan Sunnah VS Makanan Barat

As Salam,

_____________________________________________________________________________________________________________


1.KOPI
 
Sains mengajar kita bahawa kopi tidak baik untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah adalah antara minumanan kegemaran Rasullullah S.A.W selain susu dan madu.Cuba lihat orang Yahudi,mereka minum kopi,Starbuck.
Profesor di UK yang Yahudi semua ada secawan kopi di tanggan mereka.

2.HATI & ORGAN DALAMAN
 
Kita diajar bahawa untuk tambah darah (HgB) kita kena makan hati haiwan seperti ayam atau lembu,tetapi sebenarnya Nabi kita tidak mengalakkan pemakanan organ dalaman.Jadi nak ikut siapa?
Sebenarnya makan hati ayam boleh melembabkan otak kerana hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpul dan di neutralkan,jadi kepekatan toksin adalah tinggi di dalam hati ayam.Makanlah kita toksin tersebut serta lembablah otak kita umat islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini..

3.DAGING KAMBING
 
Kita sering mendengar bahawa dagimg kambing mengandungi kolesterol yang tinggi,namun tahukah kita kambing juga adalah makanan Nabi kita.Seolah-olah buku sains nak merendahkan pemakanan Nabi kita.Sebenarnya dagung kambing adalah daging yang paling kurang kolesterol.

4.AIR SOYA
 
Orang barat sering mengwar-warkan kebaikkan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar kacang soya terbesar didunia),namun sebenarnya soya dapat mengurangkan tahap kesuburan lelaki dan wanita.Selain itu soya boleh meningkatkan risiko kanser payudara,kanser ovari,kanser prostat serta melemahkan otak dan tulang kerana soya mengandungi hormon estrogen yang sama dengan estrogen pada orang perempuan.
Soya juga mengandungi phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium,magnesium dan zinc yang penting untuk badan terjejas.Tahukah anda minuman kegemaran Rasullullah S.A.W adalah susu kambing.


Sumber :  PersatuanIbuIbuMudaMuslim
_____________________________________________________________________________________________________________

Yahudi memang kerjanya memanipulasikan otak orang Islam.

Kopi tu salah satunya, dulu bertentangan jugak aku bab kopi ni tp hubs selalu cakap kalau betul kopi tu tak bagus kenapa Yahudi adakan Starbuck & etc bagai...?? Pernah tak dengar francais daripada Yahudi yang berunsurkan soya..? aku memang tak pernah dengar.

Soya last aku minum bulan puasa kot, sekali tu je la. Kopi pun first day masuk opis minum sekali lepas tu dah tak minum kekonon kafein..kahkah mesti Yahudi ketawa terbahak².

Pilihan ditangan kita :)

p/s : Sebenarnya kopi betul² menenangkan, dari segi bau dan rasa...hiks


5 comments:

  1. thanks for sharing. i memang dag salah anggap pada soya.. lepas ni nak xmau minum soya. hehe..

    ReplyDelete
  2. ain suka sgt2 kopi..soya mmg lgsung tak minum..organ dlaman pon mmg xleh nk telan langsung..tp yg daging kambing tu xleh nk mkn la.bau dia kuat sgt..hehehe

    ReplyDelete
  3. i mmg hantu kopi and i tak minum soya huhu. tp mmg pandai kn dorg ni putarbelitkan cite nak kasik kita caya. dr kecik smpai ke besar dh tersemat kt ekpala kita ni mkn kopi tak elok soya elok. pheww mindfuck betul

    ReplyDelete
  4. setuju dgn daging kambing.kononnya dipersalahkan kalau darah tinggi.padahal cara yang salah.maybe cara masak.daging kambing la paling kurang kolestrol berbanding lembu.kesian kambing dipersalahkan :p

    ReplyDelete
  5. setuju..mmg kerja org yahudi nk kurangkan umat agama lain..sbb tu diaorang cipta rokok dan macam-macam lg

    mcm kopi mmg bagus..tp cukup secawan waktu pagi dan kopi tu sebaiknya kopi kampung bukan nescafe

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)