Monday 25 March 2013

Diapers New Born

Assalammualaikum..

Dalam banyak² barang untuk beg hospital, diapers je aku belum beli.

Serius tak tahu nak buat pilihan, memula aku ingat nak beli brand Pet Pet ja kan RM29.90 untuk 64pcs. Tapi hold lagi..hb cakap kawan² dia kata dekat hospital pun ada jual and lebih murah.

Aku ni jenis malas nak ambil risiko..kalau boleh nak semua ready je.. ye la mengenangkan kat hospital karang camne lah keadaannya aku prefer beli je la siap².

Tapi sampai sekarang pun belum beli lagi hahaha.

Aku mudah terpengaruh!

Serius.

Dalam group ramai mommy suggest beli yang murah² sebab new born kerap 'poo poo' dalam satu hari. Nurse KK pun ada pesan, kalau boleh beli yang murah asalkan baby tak ada rash. Rugi beli mahal katanya silap² sejam sekali dah kena tukar..that time mommy & daddy akan kopak..kihkih

Ikut hati kalau kata murah terus aku terfikir Pureen, hiks tapi idak ler murah mana pun. Pastu kalau masuk pasaraya 99 tu aku terpandang Hey Baby..ok ke hah? Kalau ok serius aku rembat je..hoho

Dalam pantang, mak aku kata nak bagi pakai lampin biasa je..alaaaah lampin zaman dulu² tu...hihi aku cakap susah je kan mak nanti, dia kata ok.. tapi aku dengan hb akan standby jugak pampers untuk malam dan untuk ke klinik..tak cekal aku dalam pantang nak rajin gitu..hihi

Beg mommy and baby dah ready dalam kereta, tapi bukan semua pun lengkap lagi..haha belasah je dulu asalkan yang penting² ada.. T___T

Terfikir jugak brand Whoopie tapi entah kenapa lah setiap kali expo aku tak menjengah tengok booth dia..ok² maybe ada hikmah..haha

Till then,

^^

13 comments:

  1. beli newborn (pet pet) yg pack kecik dulu
    tgk serasi ke x ngan baby
    jgn beli murah sgt....

    ReplyDelete
  2. epa pun just pakai kak ipar bagi je. ada dalam 30 keping lebih. itupun mama epa ckp cukup dah. sebab dia mcm mak suria. suruh pakai lampin kain je. lampin kain tu ada dalam 2 dozen. dia xgalakkan sgt nb pakai pampers sbb takut kne rash gak la. so ikutkan aje. xcukup nnt suh hubby pegi beli. xpela. mama epa rajen nak tukar lampin cucu dia. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la epa..mak suria pun gitu, ckp nk bg pakai lampin je sbb new born katanye..hihi
      dpt la jugak berjimat..hihi
      suria beli 1 dozen je lampin tu, selebihnye sepupu kasi..
      alhamdulillah..rezeki.. ^^

      Delete
  3. lampin beli 1 pack je sbb tak guna sgt..
    i suggest whooppee sbb mmg newborn kerap sgt poopoo.bygkan 2 weeks je habis jumbo pax tu.nasib i beli 4 pax..sebulan je settle.then i pakai whooppee sampai 3mon je pastu tukar mcm2... last skrg sbb jarang poo poo n shii shii so pakai mamypoko sb baby sesekali poo poo, once poo poo kebaboww..
    kesimpulannya go for whoopee <--tak tau eja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..
      whoopiee pun ok gak kot..aritu pegang dia punya sample rasa lembut,
      material cotton rasenya..
      ok bleh try gini ^^

      Delete
  4. bli 30 je. jenama pureen. xtau kn nk bli apa. men hentam je. npknye kn tmbh la ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haritu nak beli pureen jugak dkt expo sbb tgk ramai mommy beli..
      tapi tah kenapa berubah fikiran nak survey la konon lagi..kihkih

      Delete
  5. Jgn beli y trlalu murah, riso xssuai ngn bby..mila pkaikn momypoko, mmg mahal tp dh hubs y nak belikan..layannn..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hubby suria nak beli pet pet je ni..hihi
      momy poko ramai yg ckp new born agak besar, depend pd baby kot..
      tp ok jgak kan buat pakai mlm..kihkih

      Delete
  6. my SIL kata dulu die beli macam2...tp last2 yg kecik ni pakaikan brand tesco je..so far xde plak gatal2 ke apa...kualiti sama je cam kalo beli pet pet and huggies...

    ReplyDelete
  7. semua brand kita dah beli dari murah sampai mahal.. nak try mana yg sesuai dgn baby..

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)