Tuesday 15 July 2014

FM Pilihan Dhafea Shurafa

Assalammualaikum..

Rasanya sekarang ni entri aku pasal susu sahaja..ya susu, ebm la fm la..haha
Apa boleh buat itu yang sangat bermasalah bagi aku sejak dua menjak ni.

Ok, officially Dhafea accept Dutch Lady akhirnya. Original flavor.

Semalam BS bancuh jugak fm tu bukan sebab ebm tak cukup tapi si Dhafea ni tak nak menyusu sebab botol lain..grr padahal botol dan puting yang sama yang berbezanya tu botong panjang..hahah adoii anak oiii kenapa laaah. Sebab botol yang pendek tu dia sendiri yang sorokkan dalam almari baju dia padahal aku dah masuk beg. ish

Dhafea ni kalau bukan ebm jangan mimpi dia nak minum guna botol. Dia lebih suka cawan, mihmih ibu suka laa awak tak payah bergantung sangat dengan botol, hihi

2kali BS bancuh 2kali habis dia minum..huhu lega mak!

FM tu untuk standby saja in case ebm tak cukup, sekarang kan puasa susu pun puasa.. T__T

Aku memang syak dia akan minum sebab fresh milk Dutch Lady dia minum. Tapi bila habis je fm ni aku nak stop la kot tak pun beli jugak pack kecil ni untuk BS bancuh dengan oat. Aku nak teruskan dia minum fresh milk. Mak boleh tumpang minum..bahaha

Dutch Lady dah la mampu beli, hehe karihome, enfalac+A, dugro, lactogen semua tolak. Tapi Dutch Lady yang dia pilih huhuuu

Alhamdulillah..lega hati..





3 comments:

  1. xpe la susu apa pun sis janji anak kita sihat... anak akk yg sulong pun minum dutch lady ok dgn dia... ms lahir hingga setahun akak bagi susu nan, dia sembelit skit... bila lps setahun baru akak tukar dutch lady okey.. anak kedua ni full fb...

    ReplyDelete
  2. Bagus la..Senang..Mahal pun tak la sangat kot..Tak pe la asalkan dia minum susu. Jadi pembesaran sihat dan kuat..

    ReplyDelete
  3. in shaa Allah, asalkan dhafea terima susu tu,,harap ok. semoga membesar dengan sihat danc cerdas :)

    http://blurplediary.blogspot.dk/2014/07/in-out-ramadhan-2014-di-perantauan.html

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)