Thursday, 28 August 2014

My Daughter My Rules!

Assalammualaikum,

Serius tak faham kenapa orang keliling sibuk sangat dengan anak orang. Suka memandai-mandai apa yang parents buat untuk anak dorang.

Macam aku, anak aku Dhafea setakat ni memang tepis sehabis mungkin. Anak aku biar aku yang corakkan. Walaupun hang dah ada anak sepuluh sekalipun, anak hang tetap tak akan sama dengan anak aku. faham? biar aku handle sendiri anak aku. Salah silap biar aku perbetul sendiri, sebab aku yang menangung sakit demam dia siang malam.

Apa yang susah sangat nak faham?

Jangan sibuk boleh?

Paling aku pantang part makan. Ini memang aku jaga tambahan Dhafea kena pantang banyak makanan walaupun sekali sekala aku sendiri yang terbabas. Itu aku yang tanggung. Kalau orang lain yang bagi terbabas aku memang angin sebab aku jugak yang tanggung. hang? "siannya dia.." itu ja lah ayatnya.

Tak payah berzikir kat telinga aku ni yang zaman kegemilangan kanak-kanak anak aku tak akan ada sebab aku tak benarkan dia menikmati jajan. hahahhahaha so funny!

Setakat sekarang walaupun keliling dia ada jajan, aku tak akan bagi. Benda tak ada faedah buat apa nak menikmati. Tak mati pun.

Lol! aku geram sangat.

Habiskan dulu entri ni nanti sambung entri lain, takut aku termencarutss pulak kang..hahahhaha

Till then,

p/s : Ini semua perlukan sokongan daripada suami. Kalau aku tak sempat tengok dia yang akan tengok dan tegur. Syukur!







2 comments:

  1. It's true..Kalau anak sakit kita yang tanggung..Berjaga malam, bawak hospital..Orang lain bukan peduli pun.. Tapi bila kita control anak kita ada je yang bising ckp kita ni lebih-lebih. Saya pun mengalami situasi yang sama sekarang...Tak tahu nak bawak anak lari mana...

    ReplyDelete
  2. Assalam sis.. Biasa la tu sis..saya pun selalu mengalami keadaan macam ni. Tapi kita ni diamkan aje lar... selalunya 'makcik2' yg akan tegur anak saya tu..lagi2 sekarang ni dia tak nak makan nasi. Bagi nasi diluahkan balik.. Bagi saya yang penting dia sihat dan membesar dengan baik.. Sabar ye sis~ Sekurang-kurangnya suami sis tetap menyokong tindakan sis.. ^_^

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)