Thursday 29 January 2015

Produk Tropika Untuk Bayi

Assalammualaikum,

Dah lama rasanya nak review produk ni tapi asyik lupa. Sampai dah habis pakai pun.

Mujarab!

Ok, tak ingat samada aku pernah tak cerita sini si Dhafea kena ruam panas yang sangat teruk. Belakang leher sampai ke badan. Tak hilang², dah macam² cream aku beli dari steroid ke homeopathy lah. Semua tak jalan. Asal dia berpeluh je makin banyak, menggaru². Pergi homeopathy doktor cakap simptom asthma, bermula dengan ruam. Dah habis makan ubat pun tak hilang continue lagi ubat, tak jugak hilang. Pergi Homepathy Al Mazriz dapat cream pun tak jalan.

Jenuh la macam² bedak pun aku beli, acnesia, ular ke benda tah, kutikura apa lagi tak ingat dah..evoo pun aku sapu tak ok jugak.

Masa tu aku dok survey dah produk Tropika ni, baca review bla..bla..bla.. sampai lah satu haritu aku dah tak tahan mata tengok dia tergaru² bila berpeluh. Survey kat IG mahalnya harga dia pastu postage lagi. hahah mak kan kedek.

Gigih aku cari agen tropika ni. Akhirnya dapat, tunjuk ruam Dhafea bagai. Aku cakap nak VCO untuk sapu. Orang tu cakap VCO tu untuk minum untuk batuk + kahak. So dia suggest set kat bawah ni, lavender..wangi oii hehe rose pun ada.

RM59.90 harga pasaran

Set ni ada Baby Hair & Body Oil + Natural Bubble Wash (Head to Toe). First sapuan tu nipis je dulu risau kot² tak ngam dengan kulit dia. Sapu malam tu dia dah tak menggaru. Esok tu guna bubble wash. Setiap kali mandi aku guna, lepas mandi sapu body oil tu. Alhamdulillah tak sampai seminggu ruam dia hilang.. lega gila. Sejak tu aku sapu je jugak sebab wangi dan aku rasa nyaman je hehehe

Aku beli jugak Krim Herba untuk ganti minyak telon. Mula² tak mau beli mahal hahaha RM39.90 



Krim ni pun best..serius. Wangi tak melekit. Aku sapu dada, belakang badan dengan tapak kaki lepas mandi dan sebelum tidur. Bagus ni kalau selsema aku calit sikit kat hidung, sikit jeee  jangan banyak takut² kulit baby uols sensetif. Dhafea so far ok. So malam dia tidur tak ada bunyi..zzzZzz

Sejak tu aku pentegar produk Tropika. Buatan bumiputra, tak ada bahan kimia. Murah sikit daripada Buds dan Moogoo heheheee.

Eczema pun bagus produk ni. Cer try.......

So, aku beli dapat harga murah sebab.............................aku terus register jadi member dengan bayaran dott..dott..dott. Aku rasa lebih berbaloi. Ada kawan aku mintak aku beli dan jual untuk dia sampai sekarang aku lupa..hahhaa padah kalau jadi seller gini.

Eh, macam boleh pertimbang jadi agent, since aku dapat harga agak murah dan boleh jual dengan harga below market..ekeke

Jangan nak pintas aku dengan tak cuba guna natural remedies, lempang kang..Kau tak tahu kisah macam mana nak tarbiah aku, eh...hahah

ok, bai

p/s : Gambar sumber goole.



5 comments:

  1. ehhh, dh jd agen ke?? blh beli dgn awk sbb mmg stick dgn brand ni since anak kena ruam hri tu, sapu vco 3hari trus ilang..licin n cntik kulit dia.. xde parut.. krim tu pakai gak.. nt promot la, senang nk beli..xyah g cri kt kedai sebab certain kedai je jual murah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. agen mcm tak berapa nak betul..hehehe
      betul vco dia sangat best!
      insya'allah klu i nak pegi ambil barang i'll let u know k ;)

      Delete
  2. suria rina suka yg krim herba tu. mmg bagus sgt utk helena. kalau pakai cpt sunguh baik. tp beli time berduit la. hahahaha. time tgh sesak2 ai balum myk telon rm7 tu sajokkkk. eheheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaa betoi rina, mahai..
      sama la mcm suria agak nampak nak habis tp tengah² bulan balun minyak telon hhahahaa

      Delete
  3. laaa suria dh jd agensi keeee, zimie baru je berjinak2 utk baby ni. besttttt kan? cuma harga mencekik jap compare dgn minyak telon gagaga. suria juai la, iol beli heheheeee

    ReplyDelete

Hello cantik's.. ;)